Сексизм або наука? Чому молоді жінки частіше вмирають після серцевого нападу — дослідження

20 жовтня 2020, 16:01
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Нове дослідження припускає, що молоді жінки можуть з більшою ймовірністю померти через десять років після серцевого нападу, ніж чоловіки того ж віку.

Це досить несподіваний показник з урахуванням того, що загалом жінки віком до 50 років переживають менше серцевих нападів, ніж чоловіки, зазначають автори дослідження з США.

Відео дня

Нове дослідження показало, що з 2100 пацієнтів із серцевим нападом, що лікувалися в Брігамі в жіночій лікарні і Масачусетській лікарні загального профілю в Бостоні в період з 2000 по 2016 рік, тільки майже 400 були жінки. Середній вік усіх пацієнтів в дослідженні становив 44 роки. Але в довгостроковій перспективі ймовірність смерті цих молодих жінок вища, ніж у молодих чоловіків.

Автори дослідження спостерігали за пацієнтами протягом десь 11 років і виявили, що в цей час жінки в 1,6 раза частіше вмирають від будь-якої причини, ніж чоловіки.

«Примітно, що відмінності в смертності в нашому дослідженні були в основному обумовлені смертністю, не пов’язаною із серцево-судинними захворюваннями», — розповіла лікар Ерсілія ДеФіліппіс, науковий співробітник кардіологічного центру Ірвінга при Нью-Йоркському пресвітеріанському Колумбійському університеті. Приклади цих причин смерті, не пов’язаних із серцево-судинними захворюваннями, включають рак і сепсис.

На жаль, «не було чітких пояснень того, чому жінки мають нижче виживання», — зазначила ДеФіліппіс, хоча дослідження виявило низку чинників, які можуть мати неабиякезначення.

«Фактори ризику захворювань інших органів перетинаються з факторами ризику серцевих захворювань. Серцевий напад і наслідки серцевого нападу можуть вплинути на здоров’я інших органів. Довгострокова смертність, ймовірно, пов’язана з поєднанням декількох факторів», — повідомила доктор Маріс Твіт, доцент кафедри серцево-судинної медицини в клініці Мейо, яка не брала участі в дослідженні.

Наприклад, у жінок в дослідженні був вищий рівень діабету, ніж у чоловіків, а також більш високий рівень захворювань, як-от ревматоїдний артрит, при якому біль в суглобах і запалення часто-густо спонукають до атаки імунної системи. Це стійке запалення може викликати утворення жирових бляшок у кровоносних судинах, які можуть блокувати артерії і призводити до серцевого нападу.

Крім того, в дослідженні жінки демонстрували вищий рівень депресії, ніж чоловіки.

«Депресія впливає на дотримання рекомендацій щодо здорового способу життя і ліків, що може вплинути на довгострокову виживаність жінок після серцевого нападу», — написала Твіт.

Водночас під час виписки з лікарні жінки рідше отримували такі ліки, як аспірин, бета-блокатори, інгібітори АПФ і статини, які нерідко призначають після серцевого нападу для захисту органу від подальшого пошкодження.

Ці відмінності медичної допомоги можуть відображати «стійкі статеві або гендерні відмінності в клінічній допомозі та прийнятті рішень» або можуть відображати клінічні відмінності в тому, як розвивалися серцеві напади у чоловіків і жінок. Автори зазначили, що соціально-економічний статус може бути ще одним вирішальним фактором у довгостроковому виживанні жінок.

«У нашому дослідженні ми виявили, що у жінок середній дохід нижчий, ніж у чоловіків. Отже, ймовірно, існують відмінності в доступі до медичної допомоги, які відіграють роль», — сказала ДеФіліппіс.

Автори зазначили, що будуть потрібні подальші дослідження, щоб з’ясувати, як ці фактори впливають на довгострокове виживанння жінок після серцевого нападу.

Раніше НВ писав, що дослідники із США заявили, що перегляд реклами сексуального характеру негативно впливає на те, як чоловіки розпоряджаються грошима. Водночас у жінок спостерігалася протилежна ситуація.

Згідно з результатами нового дослідження вчених з Університету Мічиган, існує зв’язок між переглядом реклами сексуального характеру і принципами розпорядження грошима.

Фахівці проаналізували дані про 264 респондентів (49% чоловіків і 51% жінок), розділених на групи, в яких користувачі часто переглядали рекламу різної продукції з елементами сексу, дивилися тільки звичайну рекламу або не дивилися рекламу взагалі.

Виявилося, що чоловікам, які почасти вдавалися до перегляду такої реклами, властива фінансова неграмотність і прийняття неправильних рішень щодо грошей. На ступінь фінансової грамотності також впливало те, чи були люди ситими або голодними.

Правова інформація. Ця стаття містить загальні відомості довідкового характеру і не повинна розглядатися як альтернатива рекомендаціям лікаря. НВ не несе відповідальності за будь-який діагноз, поставлений читачем на основі матеріалів сайту. НВ також не несе відповідальності за зміст інших інтернет-ресурсів, посилання на які присутні в цій статті. Якщо вас турбує стан вашого здоров’я, зверніться до лікаря.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Здоров'я
Головні новини про здоров’я, фітнес та харчування
Щосуботи

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X