Щастя

25 жовтня 2022, 05:50

Ексклюзив NV

П’ять психологічних трюків, які справді працюють. Маніпулювати людьми простіше, ніж здається

В інтернеті можна знайти безліч інструкцій щодо психологічних маніпуляцій. Але більшість із них — просто казочки для легковірних.

Тим часом, спираючись на реальні дослідження психологів, можна виділити низку способів, які дійсно дають можливість встановити тісний контакт з іншими людьми. І добиватися від них того результату, який вам потрібен.

Ні, ми говоримо не про нейролінгвістичне програмування чи якісь міфічні трюки спецслужб щодо придушення волі.

У цій статті йдеться про цілком приземлені, але реалістичні прийоми, які допоможуть вам схиляти оточуючих на свій бік, допоможуть домагатися симпатії колег і підлеглих, і загалом почуватися впевненіше в ситуації, коли вам потрібно щось від інших людей.

Словом, жодного криміналу, просто набір цілком доступних психологічних трюків. До того ж виключно підтверджених наукою.

П'ять способів керувати іншими людьми за допомогою способів, підтверджених наукою

Незважаючи на ілюзію незалежності та здорового глузду, ми всі схильні до впливу і маніпуляцій, констатує оглядач Lifehacker Джефф Сомерс.

Розглянемо прості методи, які не вимагають жодної підготовки чи тренувань.

У кожному випадку є одне або кілька досліджень, які підтверджують, що це дійсно працює.

Передплатіть, щоб прочитати повністю

Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою

Передплатити
Перший місяць 1 ₴. Відмовитися від передплати можна у будь-який момент

Зробіть так, щоб людина відчувала, що вона вам винна

Як і багато інших маніпуляцій, ця методика ґрунтується на формуванні у людини, від якої ви щось хочете, своєрідного відчуття заборгованості.

Спочатку зробіть щось для цієї людини (або зробіть так, щоб вона так це сприйняла). Через певні причини люди здебільшого схильні повертати борги або відповідати послугою за послугу.

Автори одного з недавніх досліджень на цю тему наводять як приклад старий трюк, яким користуються люди, які протирають вам лобове скло на світлофорі.

Ви ні про що не просили у них, але після того, як ваше скло вже помито, коли вас просять про чайові, ви почуваєтеся у боргу. Точніше, відчуваєте, що нібито маєте відповісти взаємністю на люб'язність.

Аналогічно, цікаві написи на ресторанних чеках (жарти, цитати великих людей тощо) сприймаються відвідувачами як знаки уваги, що ніби закликає до «взаємності», тобто підвищує шанси на чайові.

Психологи рекомендують оцінювати взаємодію з людиною, від якої вам потрібно, саме з цієї точки зору. Зробіть щось, хай навіть незначне, але приємне, і людина швидше захоче піти вам на зустріч, коли настане відповідний момент.

Просіть більше, ніж вам потрібно

Це — класична методика, яку нещодавно проаналізували дослідники з Гарвардського університету.

Коли ви хочете, щоб людина зробила для вас щось, спочатку попросіть її про щось, у чому вона вам точно відмовить. Тоді ви імітуєте «поступку» і просите про те, що ви спочатку хотіли від неї отримати.

Шанси, що ви отримаєте бажане, різко зростають, оскільки в дію вступають вищезгадані «норми взаємності». Людина відчує себе винною перед вами за свою попередню відмову, і ймовірність того, що вона погодиться на вашу друге (справжнє) прохання, зростає.

Використовуйте силу дотику

Підсвідомі, майже непомітні дотики — один із давніх психологічних трюків, який дає можливість впливати на людей, схиляючи їх до себе.

Дослідження показують, що легкий дотик до руки чи плеча здатний дуже швидко привернути до себе співрозмовника. До того ж йдеться не лише про романтичні контакти. Легкі дотики працюють у більшості ситуацій.

Так, недавнє дослідження психологів з університету Міссісіпі показало, що офіціанти в ресторанах, які дозволяють собі трохи торкатися відвідувачів, у результаті отримують набагато більші чайові.

Наполегливість винагороджується

Не хотілося б цитувати нацистських ідеологів, котрі любили повторювати, що багаторазово повторена брехня рано чи пізно стає правдою. Але сучасні психологи теж вважають, що для середньої людини кількість повторень пропорційна ступеню довіри. Наприклад, про це свідчать результати одного з недавніх досліджень групи європейських вчених.

Навіть якщо йдеться про не зовсім коректну інформацію. І про відверту брехню, що добре простежується в тоталітарних державах, як-от Росія та Китай. Де мільйони людей щиро вірять у те, що їм багаторазово повторюють.

Не намагаючись уподібнюватися Путіну та іншим диктаторам, ви все ж таки можете добитися багато чого від інших людей, не нехтуючи таким прийомом як повтор.

Багато разів повторюючи певний факт, ви підвищуєте шанси на те, що вам повірять. І надалі ви можете використати цей момент собі на користь.

Випромінюйте впевненість

Дослідження показують, що сприйняття сказаного іншими багато в чому залежить від цього, наскільки впевнено звучить оратор, який словниковий запас він використовує.

Багато хто неусвідомлено використовує слова, які підривають авторитет сказаного, знецінюють сенс. Наприклад, фрази на кшталт «мені здається», «я не зовсім впевнений, але вважаю...», «на мій погляд» залишають слухачеві шанс сумніватися в тому, що оратор говорить щось, у що потрібно негайно повірити.

Якщо ви самі підкреслюєте, що є привід сумніватися у ваших словах, то чому аудиторії не скористатися цим?

Категоричніші форми затвердження, такі як «я впевнений», «я переконаний», «без сумніву» тощо роблять ваші аргументи переконливішими. Самі собою ваші аргументи можуть залишатися тими самими, але їх подача може зробити їх вагомішими.

Другие новости

Всі новини