NV Преміум

Серцю (не) накажеш. Сім правил здорового харчування, які врятують вас від інфаркту та інсульту

Медицина

19 серпня 2021, 07:55

Більшість передчасних серцевих захворювань, включаючи інфаркт міокарда та ішемічний інсульт, можна запобігти за допомогою простих життєвих звичок, що стосуються вашого харчування.

Серцевий напад — це серйозне захворювання, при якому кровопостачання серця раптово блокується і вимагає негайної медичної допомоги. Нове дослідження американських вчених показує, якої дієти найкраще дотримуватися, щоб знизити ризик виникнення небезпечного для життя стану.

Передплатіть NV Преміум та читайте без обмежень

Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою

Перший місяць 1 ₴. Відмовитися від передплати можна у будь-який момент

1 Більше рослинної їжі

Профілактика є надзвичайно важливим інструментом, коли справа стосується проблем зі здоров’ям, тим більше що вжити заходів з приводу здорового способу життя ніколи не буває занадто пізно.

Фактично, нове дослідження, опубліковане в журналі Американської кардіологічної асоціації, доводить, що жінки старше 50 років, які починають дотримуватися рослинної дієти, менше схильні до серцево-судинних захворювань в пізньому віці.

Дослідники виявили, що як молоді люди, так і жінки в постменопаузі мали менше серцевих нападів і меншу ймовірність розвитку серцево-судинних захворювань, коли вони їли більше здорової рослинної їжі.

Американська кардіологічна асоціація рекомендує загальну схему здорового харчування, в якій особлива увага приділяється різноманітним фруктам і овочам, цільнозерновим продуктам, нежирним молочним продуктам, птиці та риби без шкіри, горіхів і бобових і рослинним оліям.

2 Менша кількість оброблених продуктів

Вживання меншої кількості продуктів з високим ступенем обробки — один з кращих засобів, які ви можете зробити для досягнення більш здорової дієти. Це пов’язано з тим, що поживні речовини часто видаляються з оброблених харчових продуктів, а натомість в них додають сіль і цукор.

3 Більше цільнозернових продуктів

Продукти, приготовані з цільного зерна, називаються цільнозерновими. Продукти з цільного зерна містять клітковину, білок і безліч поживних речовин, які допоможуть вам довше залишатися здоровим і ситим. В цілому вживання цільнозернових пов’язують зі зниженням ризику серцево-судинних захворювань.

Здорова для серця дієта включає продукти з високим вмістом клітковини. Хороші джерела клітковини можна знайти в основному у двох харчових групах: зернових продуктах, включаючи дикий і коричневий рис, вівсянку, а також овочі і фрукти. Білкові продукти, такі як квасоля і сочевиця, також є багатим джерелом клітковини.

Клітковина є життєво важливою частиною здорового харчування, але більшість з нас отримують менше половини рекомендованої кількості. Здоровій дорослій людині необхідно від 25 до 38 грамів в день.

4 Відмовтеся від солі

Занадто багато натрію в крові може збільшити затримку води в кровоносних судинах і підвищити тиск. Згодом високий кров’яний тиск збільшує навантаження на серце і може сприяти утворенню бляшок, які блокують кровотік. Крім того, дієта з високим вмістом натрію також може привести до здуття живота, набряклості і збільшення ваги.

Просто не солити їжу — це не один з аспектів на шляху до зменшення натрію. Що б звести споживання солі до мінімуму, потрібно уважніше читати етикетки на продуктах, які ви купуєте в магазині, за законом вони повинні вказувати кількість натрію в продукті. Точно так: ви можете прохати не додавати сіль при замовленні в ресторані.

Американська кардіологічна асоціація рекомендує споживати не більше 2300 міліграмів натрію в день, що приблизно дорівнює чайній ложці солі.

5 Вибирайте молочні продукти з низьким вмістом жиру

Знежирене молоко набагато менш калорійне, ніж незбиране молоко — воно містить 90 калорій на чашку проти 150 калорій в цілісному молоці — але містить приблизно таку ж кількість білка, вітамінів і мінералів, що і незбиране молоко. Тому порада — віддавайте перевагу одновідсотковому молоку замість звичайного.

Жири, що містяться в молочних продуктах, пов’язані з високим рівнем холестерину в крові — основний фактор ризику серцево-судинних захворювань, проте вживання в їжу знежирених молочних продуктів знижує ризик інсульту.

6 Мінімум м’яса

М’ясо вже давно набуло славу як не найкращого продукту для вашого здоров’я, особливо, коли справа стосується серця. Не можна у нього відібрати те, що воно також є основним джерелом насичених жирів. Але чи можна отримати ці корисні речовини іншим способом з максимальною користю для здоров’я?

Лікарі рекомендують замінити продукти з червоного м’яса на рибу, молюски, птицю без шкіри.

Квасоля, горох, сочевиця або тофу, змішані з цільними зернами, такими як коричневий рис, також можуть забезпечити повноцінні джерела білка без вмісту насичених жирів.

7 Обмежте кількість шкідливих жирів

Під «шкідливими» жирами, маються на увазі насичені жири і трансжири. Продукти, що містять насичені жири — це в основному оброблені м’ясні продукти та молочні продукти, приготовані з цільного молока? Саме вони є джерелом ЛПНЩ (поганого) холестерину в крові. Високий рівень холестерину, своєю чергою, збільшує ризик серцевих захворювань та інсульту.

Смажені продукти і випічка є найпоширенішими джерелами шкідливих жирів.

Американська кардіологічна асоціація рекомендує дорослим обмежити споживання насичених жирів до п’яти-шести відсотків від загальної кількості калорій.

Інші новини

Всі новини