Кар'єра в стоматології. Як відбувається процес кар'єрного зростання і досягнення цілей в цій галузі?

Цього року стоматологічній клініці виповнилося 25 років (Фото:Porcelain Dent)
Цього року стоматологічній клініці Porcelain Dent виповнилося 25 років. За цей час усередині компанії відбувалося багато трансформацій, етапів якісного зростання і професійна еволюція співробітників.
Стоматологи і управлінці українсько-швейцарської клініки Porcelain Dent поділилися історіями, як вони пройшли шлях становлення від студентів до топових позицій у клініці.
Анна Лайкіна: від ресепшионіста до директора трьох клінік Porcelain Dent

Можна сказати, що в медицину я прийшла випадково — у мене не було медиків у сім'ї або серед знайомих. До Porcelain я працювала ще в двох невеликих компаніях, одна з яких займалася експортом обладнання, а друга спеціалізувалася на виробництві та упаковці сухого молока.
У 1998 році я закінчувала 5-й курс Київського національного економічного університету за спеціальністю «Міжнародна економіка» і на цьому етапі вирішила для себе, що хочу змінити сферу діяльності.
Зараз складно уявити, але це були часи без Інтернету, і для пошуку роботи використовували газети, в яких роботодавці розміщували свої пропозиції. Я купувала Aviso щовівторка і щоп’ятниці, переглядаючи свіжі оголошення. І одного разу я побачила оголошення українсько-швейцарської стоматологічної клініки про вакансію «адміністратор-ресепшионіст зі знанням англійської мови».
Співбесіди проходили в кілька етапів і були дуже нестандартними. Першу співбесіду зі мною по телефону провела Патриція Шморгун-Гаврилишин, співвласниця Porcelain (з боку Швейцарії), щоб протестувати знання англійської. На цьому етапі було страшно і незвично, але дуже цікаво.
Потім я прийшла на особисту співбесіду. Тоді познайомилася з Ольгою Анатоліївною Немченко, засновницею і співвласницею Porcelain з українського боку, і з Патрицією. Потім була ще одна співбесіда в неформальній обстановці — в кафе. Ми пили каву з Патрицією і говорили на абстрактні теми.
Компанія Porcelain якраз була на етапі активного розвитку — клініка розширювалася і переїжджала в нове приміщення. Після успішного проходження співбесіди та завершення процесу переїзду я вийшла на роботу.
Враження були приголомшливі: затишне приміщення холу з рецепцією і зоною очікування для пацієнтів, виділена медична частина, оснащена найсучаснішим швейцарським обладнанням, лікарі в уніформі. Я познайомилася з невеликим дружним колективом Porcelain.
Стоматологія має свою вузьку професійну специфіку. Тут все по-іншому, нові для тебе терміни, поняття, протоколи, правила. Тому і сьогодні з дня прийняття адміністратора в штат і до повної його адаптації йде багато часу — від пів року до року, в передачі знань новому співробітнику беруть участь десятки досвідчених колег.
Я пропрацювала на рецепції тоді ще єдиної клініки Porcelain на вул. Пимоненка три роки — з 1998-го до 2001-го. Безумовно, це був дуже цікавий і корисний для мене досвід — в той час в Porcelain обслуговувалася велика кількість іноземців, дипломати, відомі політики, співробітники великих міжнародних компаній, медійні особи, перші на ринку страхові компанії також були нашими клієнтами.

Коли мені запропонували обійняти посаду директора клініки, мені було всього 25 років. Моє становлення як керівника було досить непростим, але цікавим. Я вдячна за щоденну підтримку своїм колегам, які, як і я, зростали і розвивалися професійно разом з клінікою, проходили певні етапи внутрішньої трансформації. Також я завжди відчувала участь і підтримку власниць компанії.
На сьогодні я є директором всіх трьох клінік Porcelain, маючи 19-річний управлінський досвід. Через 10 років після того, як мене призначили керівником, відкрилася клініка Porcelain на Воздвиженці, директором якої я стала. І ось уже 3 роки, як відкрився наш Porcelain на Печерську, яким я теж керую.
Крім формальних обов’язків директора важлива частина моєї роботи як керівника — постійне спілкування з людьми. Я намагаюся приділяти цьому достатньо часу. Впевнена, що здорова комунікація — основа для побудови відкритих, професійних взаємин у колективі.
Сьогоднішній стоматологічний ринок дуже активний. Важливо, що колеги-медики постійно підтримують і підвищують свій професійний рівень, регулярно відвідуючи найактуальніші теоретичні та практичні курси провідних міжнародних лідерів напрямів у стоматології.
Знаючи всі наші переваги, ми, проте, стежимо за змінами ринку, його тенденціями. Безумовно, потрібно знати про нові технології, обладнання, але не менш важливо розуміти, які медичні та сервісні запити з’являються у пацієнтів.
Ми аналізуємо інновації в сфері стоматології разом з медичними керівниками, адже потрібно зрозуміти, наскільки перспективний той чи інший напрям, оскільки це пов’язано зі значними капіталовкладеннями.
За більш ніж два десятки років своєї роботи в компанії я відчуваю, як відбувається постійний процес її розвитку — від маленької приватної стоматологічної практики до трьох великих стоматологічних клінік Києва з високим професійним рівнем стоматологічних послуг і сервісу, надійною репутацією. Щодня в роботу «включається» ціла команда зі 120 осіб — це медичні працівники Porcelain, а також сервісний відділ з роботи з пацієнтами, адміністратори рецепцій, відділ HR і маркетингу, адміністративний відділ, технічна підтримка. Так протягом чверті століття ми допомагаємо людям бути здоровими, красивими і впевненими!
* * *
Приходячи на роботу щодня і зустрічаючи колег, я розумію, що рада бачити цих людей — вони чудові! Хочу відзначити, що багато співробітників працюють у нас понад 12 років. Особлива гордість — співробітники, які в компанії Porcelain з самого її заснування — 25 років!
Тому коли в їхньому житті трапляються приємні події, я щиро радію разом з ними, якщо якісь прикрощі — це засмучує і мене теж… І все ж за роки спільної роботи у нас накопичилося багато радісних, яскравих спогадів!
Porcelain — це велика частина мого життя!
Максим Воронін: від асистента до партнера в клініці

У нас в сім'ї немає лікарів. Коли я закінчував школу, було прийнято просте рішення піти в зубні техніки. Таке ось практичне рішення знайти життєву навичку, яка допоможе стати лікарем в майбутньому. Мені завжди подобалося створювати щось руками і працювати з людьми. Зрештою, ти розумієш, що створюєш важливе, життєво необхідне, те, що приносить людям здоров’я, радість і допомагає в житті.
Після закінчення університету я три роки працював у Київській міській стоматологічній поліклініці, куди потрапив за розподілом. Якраз там Porcelain і починав свою історію, орендуючи приміщення. У якийсь момент до мене підійшов головний лікар і запропонував спробувати себе в приватній клініці. Я відразу погодився прийти в Porcelain, оскільки клініка вразила мене новим підходом і професіоналізмом.
Головлікар Porcelain у той час, крім професіоналізму, був дуже відкритою людиною. Саме він пояснив, в чому специфіка роботи з людьми. Це були знання не про стоматологію, а більше про комунікації, про підхід до пацієнтів. Саме їх я використовую в практиці і намагаюся передавати співробітникам. Тому що робота стоматолога не обмежується тим, щоб поставити хорошу пломбу, коронку або імплантат.
Зараз багато тренінгів, коучів, які вчать правильній комунікації і сервісу. В ті часи цього всього не було, і саме Porcelain показав мені стоматологію з іншого боку. Цей підхід дуже відрізнявся від застосовуваного в державній поліклініці. У Porcelain все було по-новому, і тоді склалося бажання працювати саме в приватному бізнесі, за іншими правилами і протоколами. Я навчився відчувати людей на інтуїтивному рівні. І це дуже допомагає в житті.
Перша моя посада в Porcelain — асистент, хоча до цього я вже працював лікарем у поліклініці. Перші пів року пропрацював асистентом, потім став гігієністом — це фахівець, який проводить професійну гігієну порожнини рота.
Одночасно з професійною гігієною я займався дитячою стоматологією. На дитячому прийомі ти загартовуєш характер, тому що потрібно бути дуже терплячим, знайти підхід до кожної примхливої дитини. З дітьми з’явився досвід роботи в медикаментозному сні.
Поступово робота з дітьми переросла в прийом дорослих. Через років 8 у моїй загальній практиці з’явилася імплантація, потім став головним лікарем на одній з локацій і зараз вже два роки, як я партнер компанії і головлікар клініки на Печерську. І я все ще люблю свою роботу. Я відчуваю внутрішній трепет і наснагу, коли починаю працювати. Для мене немає процедур або робочих процесів, які б викликали почуття «ну коли це вже припиниться!» Пломбу і ту я радий поставити.

Керівна посада для мене не про владу, але про роботу команди, кожен, хто до мене заходить, може поділитися своїми думками. У нас в колективі немає тем, від робочих до особистих, які ми не могли б обговорити.
У Porcelain великі плани подальшого розвитку. У наш час використання цифрових технологій відбувається у всіх сферах. Потрібно постаратися їх по максимуму використовувати. Зараз ми також плануємо активно використовувати колаборації між різними фахівцями і напрямами. На одній з локацій вже є косметологія і СПА. Їх можна масштабувати.
У багатьох лікарів і власників клінік часто немає бажання ділитися тим, чого вони досягли. Часто нових колег не підпускають до прибуткової сфери: коронки, вініри, імпланти. А я б із задоволенням хотів навчити 2 нових хірургів, які будуть займатися імплантацією; 2−3 крутих ортопедів, які будуть робити коронки або вініри. У Porcelain ми від себе багато розповідаємо і додатково навчаємо, якщо це необхідно. Треба дати змогу співробітникам підтягнутися і стати кращими.
Ольга Анатоліївна Немченко, співвласниця компанії, свого часу запропонувала мені партнерство в клініці на Печерську. Це приклад того, коли власники діляться з лікарями бізнесом для подальшого розвитку. Так з 2016 року я став партнером. Упевнений: це підхід, який забезпечує розвиток бізнесу.
Олександр Малиновський: від асистента до провідного імплантолога-хірурга

З вибором професії мені допомогли батьки, але були сумніви — військова кар'єра або медицина? Мама за освітою педагог, тато — широкопрофільний інженер. Зіграло роль і те, що ми жили біля медичної академії, і в 90-ті роки до професії ставилися більш прагматично. Тому вибір припав на медицину. Тож я пішов в училище, закінчив його за спеціальністю зубного техніка.
Доводилося багато часу приділяти професійному зростанню, часто на шкоду особистому життю. Постійне навчання забирало всі сили. Медінститут — один з найважчих в навчанні. Ти міг йти з дому о 7 годині ранку і повертатися додому о 7−8 вечора.
У 2003 році мій одногрупник працював у клініці Porcelain. Він мені й розповів про те, що тут потрібен асистент. Так вже на останньому курсі, перед іспитом, я прийшов на роботу в Porcelain.
Зараз у мене вища медична категорія в стоматології. В цілому, пишаюся досвідом роботи в одній з перших клінік, яка стояла біля витоків приватної стоматології. У нас нові, надійні, сучасні технології (цифрове сканування, мікроскоп, цифрове планування посмішки, лікування уві сні), які допомагають людям отримати крім лікування комфорт і задоволення.
Porcelain завжди була засновницею моди в українській стоматології, тому що тут першими з’являлися нові технології, сервісні та комунікаційні інновації.
Після інституту вибір місця роботи був ключовим. Можна було піти в державну стоматологію лікарем, але потрібні були або зв’язки, або фінансові вливання. А тут, в клініці Porcelain, було дуже продуктивне середовище для людей, які готові працювати, рости, розвиватися і ставати фахівцями. У Porcelain було багато лікарів, у яких було чого повчитися. В ті роки тут зібрали найпрогресивніших стоматологів, що не зустрічалися нам в інституті.
І я переймав у них практичний досвід, бачив позитивні результати, навчався працювати над помилками і зі складними пацієнтами, трансформував це в свої напрацювання. Це було дійсно доступно. Хочеш рости? Рости!
Крім професійних медичних знань нас вчили спілкуватися. Правильно формулювати презентацію і діалоги, акцентувати увагу. Це займало дуже багато часу і зараз займає. Тому що часи і люди постійно змінюються, і ти постійно вчишся. Ну і, само собою, медичні знання, щоб якісно виконувати свою роботу.

У Porcelain завжди орієнтувалися на чіткі етапи розвитку, які вели до кар'єрного росту. Тут ти завжди розумів, що, докладаючи зусилля, ти можеш досягти певних висот. Так, прийшовши в клініку фактично студентом, я зараз є провідним лікарем. Ключові фактори, які на це вплинули — це відкритість у передачі знань від керівництва, це правильна мотивація, виявлення особистісних якостей та стимулювання їх.
У стоматології лікар проходить певний шлях розвитку і етапи, перш ніж почне виконувати складні маніпуляції. Ти можеш почати з асистента, потім стати гігієністом, дитячим стоматологом, терапевтом і потім ортопедом. Щойно ти освоюєш певний напрям, ти можеш рухатися далі.
Я починав з пломб, зараз займаюся топовими стоматологічними послугами — це встановлення і протезування імплантатів, кісткова пластика. Це вершина того, що можна робити в поліклінічних умовах. Тепер можна далі йти в вузькоспрямовані спеціалізації залежно від запиту на якісь послуги.
Ну і, само собою, далі можуть рости тільки швидкість, якість надаваних послуг і кількість вдячних пацієнтів.
***
Стоматологія — одна з найбільш затребуваних спеціалізацій, що активно розвивається. Кар'єрне зростання в цій сфері — це захопливий шлях, розвиток своїх умінь, можливостей, компетенцій. Безліч чинників впливає на це, але головне — благодатне середовище для вирощування фахівців і постійне прагнення співробітників до самовдосконалення.
Правова інформація. Ця стаття містить загальні відомості довідкового характеру і не повинна розглядатися як альтернатива рекомендаціям лікаря. НВ не несе відповідальності за будь-який діагноз, поставлений читачем на основі матеріалів сайту. НВ також не несе відповідальності за зміст інших інтернет-ресурсів, посилання на які присутні в цій статті. Якщо вас турбує стан вашого здоров’я, зверніться до лікаря.

матеріалів розділу Здоров'я
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.