Дихайте глибше. У США створили гру, яка змінює ділянки мозку, пов’язані з увагою
Вчені з університету Вісконсін-Медісон і Каліфорнійського університету в Ірвіні спроектували відеогру Tenacity, щоб поліпшити уважність середніх школярів.
Автори роботи виявили, що коли молоді люди грали в цю гру, вони показали зміни в тих областях їхнього мозку, які відповідають за увагу.
«Більшість освітніх відеоігор орієнтовані на подання декларативної інформації: різних фактів з конкретного предмета, наприклад, з біології або хімії. Наша мета інша. Ми хочемо насправді змінити когнітивні або емоційні процеси — те, як люди думають або обробляють інформацію», — говорить Єлєна Паценко, провідний автор роботи.
Гра, яка називається Tenacity, була розроблена для середніх школярів і вимагає, щоб гравці рахували свої вдихи, торкаючись сенсорного екрану, щоб просуватися. Гравці натискають на екран одним пальцем при кожному вдиху і двома пальцями при кожному п’ятому вдиху. Чим більше ланцюжків з п’яти точних підрахунків, тим вищий результат у грі. З кожним коректним натисканням двома пальцями зображення в грі стає все більш гарним.
В ході дослідження 95 підлітків середнього шкільного віку були випадковим чином розподілені в одну з двох груп: або групу геймплея Tenacity, або контрольну групу, яка грала в гру Fruit Ninja, ще одну гру на увагу, в якій не вчать підрахунку вдихів.
Дітям в кожній групі було запропоновано грати протягом 30 хвилин на день протягом двох тижнів, в той час як дослідники проводили сканування мозку учасників до і після двотижневого періоду. Дослідники виявили, що у підлітків в групі Tenacity були зміни в з'єднанні між їх лівою дорсолатеральною префронтальною корою і лівою нижньою тім'яною корою головного мозку, які є двома ділянками, критично важливими для уваги. Діти, які грали в Fruit Ninja, не показали жодної з цих змін.
Здатність добровільно контролювати увагу і звести до мінімуму відволікання було пов’язано з емоційним здоров’ям людей і є основою для навчання.
«Це дослідження показує, що зміни в об'єктивних показниках функції і поведінки мозку досяжні при відносно невеликому обсязі практики з новою відеогрою. Відеоігри можуть бути потужним середовищем для тренування уваги і інших позитивних якостей у підлітків», — говорить Річард Девідсон, співавтор статті і професор психології і психіатрії.
На жаль, гра, спочатку розроблена для досліджень, зараз не підтримує публічне використання.
Правова інформація. Ця стаття містить загальні відомості довідкового характеру і не повинна розглядатися як альтернатива рекомендаціям лікаря. НВ не несе відповідальності за будь-який діагноз, поставлений читачем на основі матеріалів сайту. НВ також не несе відповідальності за зміст інших інтернет-ресурсів, посилання на які присутні в цій статті. Якщо вас турбує стан вашого здоров’я, зверніться до лікаря.

матеріалів розділу Здоров'я
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.