Нагодувати Бембі. Вчені виявили несподівану користь від мультфільмів з тваринами

27 листопада 2019, 18:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Анімовані шоу з персонажами у вигляді тварин можуть підвищити суспільний інтерес до реальної дикої природі, в тому числі збільшити пожертви на зоопарки.

Дослідження демонструє несподіваний потенціал партнерства в сфері розваг і освіти.

«Наше дослідження проводилося в Японії, але зоопарки існують по всьому світу. Ми вважаємо, що зоопаркам, захисникам природних ресурсів і артистам слід заохочувати спільну роботу по глобальному збереженню тварин, що знаходяться під загрозою зникнення», — заявив доцент Юя Фукано з Токійського інституту сталого розвитку.

Відео дня

Незважаючи на те, що зоопарки визнані місцями суспільної просвіти з питань збереження дикої природи, докази їх впливу зазвичай обмежуються невеликими опитуваннями відвідувачів. Дослідницька група використовувала великі дані, доступні на сторінках Google Trends і Wikipedia, щоб виміряти вплив зоопарків на інтерес до дикої природи.

Інтернет-пошуки конкретних видів тварин частіше зустрічаються в префектурах, в яких є зоопарки. Проте, дослідники помітили, що для багатьох тварин кількість пошукових запитів в Інтернеті різко зросла в перші кілька місяців 2017 року.

«Нам було цікаво, що викликало цей шум в даних», — сказав Фукано. За припущенням авторів роботи, такий сплеск інтересу до тварин викликав серіал Kemono Friends який показували в Японії з 11 січня по 29 березня 2017 року.

Сюжет Kemono Friends полягає в тому, що незрозуміла подія залишила дівчину одну в світі, заповненому тваринами, які допомагають їй орієнтуватися в їх природному середовищі і розкривати її справжню сутність людини. Тварини зображені як жінки в костюмах тварин з характерами і здібностями, характерними для виду, який вони представляють.

Через свою популярність серіал ретранслювали по всій країні. Він став франшизою з товарами, відеоіграми і додатковими сезонами телевізійної програми. Більшість глядачів шоу — люди старше 20 років. Програма також отримала японську нагороду за видатну наукову фантастику.

«Спочатку ми думали, що аніме — це просто розвага, тому ми не могли сприймати дані серйозно. Але Google Trends — це запис громадського інтересу, і дані ясно показують, що Kemono Friends позитивно впливає на суспільний інтерес до дикої природи, незалежно від того, який охоронний статус виду», — сказав Фукано.

Дослідники також вивчили записи про грошові пожертви до фондів збереження зоопарків, щоб визначити, чи вплинуло це пов’язане з аніме зростання інтересу до цифрових тварин на реальних мешканців зоопарків.

У тварин в трьох зоопарках Токіо в середньому з’явилося більше спонсорів після виходу в ефір Kemono Friends, але види тварин, представлені в якості головних героїв, залучили більше коштів.

Варто відзначити, що вчені обмежили своє дослідження видами, які не є рідними для Японії, щоб бути впевненими, що люди шукають тварин, яких вони могли бачити тільки в зоопарку, а не в своєму повсякденному житті.

Втім, підвищений суспільний інтерес не завжди приносить користь дикій природі. Наприклад, глядачі, зачаровані милою рибою-клоуном в американському анімаційному фільмі «В пошуках Немо», можливо, ненавмисно створили ринок для браконьєрів.

Правова інформація. Ця стаття містить загальні відомості довідкового характеру і не повинна розглядатися як альтернатива рекомендаціям лікаря. НВ не несе відповідальності за будь-який діагноз, поставлений читачем на основі матеріалів сайту. НВ також не несе відповідальності за зміст інших інтернет-ресурсів, посилання на які присутні в цій статті. Якщо вас турбує стан вашого здоров’я, зверніться до лікаря.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Здоров'я
Головні новини про здоров’я, фітнес та харчування
Щосуботи

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X